Merknaam, logo and branding poolboy

Poolboy

Een goed idee was er al: zwembadonderhoud in de breedste zin van het woord.
De meeste zwembadbouwers bieden immers geen onderhoudsservice.
Voor de rest was er niets toen poolboy ons contacteerde.

We begonnen met het bedenken van een (vrije) merknaam.
Uit alle voorstellen, werd unaniem voor poolboy gekozen.
Enig probleem: Deze naam is zo omschrijvend dat deze moeilijk te ®egistreren valt.

But we did it.

Het logo moest dan weer weerspiegelen waar men bij Poolboy® voor staat: hands-on, no nonsense and fris.
Alhoewel de naam het al zegt, zou een extra grafische link naar zwembad ongetwijfeld van meerwaarde zijn.

So we did.

Ook de gevel mocht opvallen. Niet evident met de huidige regelgeving en al helemaal niet op een beschermd gebouw.
Onze creatieve insteek om extra zichtbaarheid te creëren vonden we op de poort. Deze staat immers los van de gevelwetgeving.
Op die manier is Poolboy® in korte tijd ook uitgegroeid tot een referentiepunt in het Kortrijkse straatbeeld.

Ook website, verpakkingen en extra communicatietools werden ontwikkeld door ons creatief team.

Art direction & Strategy Copywriting Branding Web & Social Media Print
  • poolboy
  • merknaam
  • corporate identity
  • copywriting
  • logo
  • grafisch ontwerp
  • huisstijl
  • zwembadonderhoud
  • verpakkingen
  • webdesign
  • webshop design